Thursday, March 13, 2008

PAK LAH OH PAK LAH

Dengaq habaq surat dari Dato' Mukhriz meminta Pak Lah mengundur diri sedang diedarkan di kalangan ahli ahli UMNO. Surat itu juga telah dihantar kepada Najib, Ali Rustam, Muhyidin Yassin dan Radzi Sheikh Ahmad.

Dengaq habaq surat ini akan membuatkan UMNO melalui suatu lagi ribut taufan dalaman.

Dengaq habaq petisyen meminta Pak Lah berundur dengan cara terhormat juga akan dihantar oleh salah satu bahagian UMNO Wilayah Persekutuan.

Aku pun tak tau lah apa akan terjadi sekiranya perkara ni betui2 terjadi. Bukan ribut lagi dah, mungkin tsunami kedua akan melanda UMNO. Ramai orang berpendapat yang Pak Lah ni langsung tak gentkeman bila BN mengalami kekalahan sehingga hilangnya 4 negeri. Koh Tsu Koon mengaku bertanggungjawab sepenohnya keatas kekalahan parti Gerakan didalam PRU yang lalu. Ong Ka Ting sampai tak nak apa2 jawatan dalam kabinet sebab dia nak perbetui balik MCA sehingga election yang akan datang. Samy tok sah cakap apa lah sebab dia memang ranggi tapi dia pun sanggup jumapa balik dan berbaik dengan Subra untuk menyatu padukan kaum India.. Tapi Pak Lah kut la nak kata "Saya sebagai orang No.1 dalam Barisan Nasional bertanggung jawab sepenohnya keatas kegagalan BN mencapai 2/3 majoriti kali ini dan kita akan blah blah blah....." haram dia tak sebut.

Aku rasa dia ni masih rasa tak bersalah dan menyalahkan orang lain atas kegagalan BN. Dia sebagai towkay, CEO, Manager sebuah syarikat dan kalau syarikat tu tak perform dengan sepatutnya, dia lah yang di pertanggungjawabkan. Apa nak persalah atau buang org lain pulak. Dia pun dilantik oleh rakyat dok tang tu. Rakyat ni macam pemegang saham lah dalam syarikat tu. Kalau dah pemegang saham nampak dia tak leh buat kerja, tak menguntungkan syarikat, pemegang saham berhak bersuara agar dia melepaskan jawatan tersebut. Dia pun patutnya pahamlah, yang dok gantung lagi tak mau lepaih pasai apa? Pencen ada lepaih ni. Tak susah aih.

Ramai di kalangan rakyat ni aku rasalah, cuma nak dengaq dia kata dia bertanggung jawab dan kalau dia nak dok lagi untuk nak perbetui balik UMNO, aku rasa rakyat pun nanti kesian balik kat dia dan bagi chance sekali lagi. Tapi apa nak buat, perkataan tu tak leh nak keluaq dari mulut dia.

Mari kita lihat siapa yang kena!!!! Kata kata fofular oleh Ibrahim pendek dalam Ali Baba Bujang Lapok daaaa...

No comments: