Friday, March 14, 2008

MB PERLIS

Dengaq habaq dengan megahnya semalam Shahidan Kassim dah bagi amaran sesiapa yang tak setuju dia dilantik sebagai MB, agar keluaq dari BN. Kenyataan ni juga menyebut dia telah mengadap Raja Perlis di KL semalam.

Dengaq habaq tup tup tadi Setiausaha Sulit kepada Raja Perlis Mohd Adib Zakaria buat kenyataan Raja Perlis telah berkenan melantik ADUN Bintong Datuk Dr Md Isa Sabu sebagai MB menggantikan Shahidan Kassim.

Semua orang tahu bahawa ADUN ni adalah orang Radzi Sh Ahmad. Walaupun Shahidan diberi watikah oleh Pak Lah tapi Raja Perlis berdegil jugak dan terus melantik Dr Md Isa sebagai MB. Berita terkini dari KLpos ni juga menyatakan bahawa Shahidan dok ada di Putrajaya la ni..Dok menangis kat Pak Lah la kut.

Trengganu pun jadi camni jugak. Apa dah jadi ni, sampai Raja Melayu dan Agong sendiri tak setuju dengan pilihan Pak Lah. Tapi pasai apa dia pi lantik Pak Lah jadi PM semula? Mungkin tang situ tak dak undang undang yang membenarkan dia overrule.

Pak Lah kena pikiaq habis habis la. Kalau rakyat tak setuju, Raja2 pun ada yang tak setuju, bertanggungjawablah sikit dan mengaku kat dunia bahawa kekalahan BN kali ni adalah kesilapan percaturan Ketua Barisan Nasional. Gentleman sikit orang nampak. Ni dok eksyen dan angkoh lagi. Mungkin nak angkat anak menantu jadi Menteri dulu baru dia blah..tak tau lah nak kata.

No comments: