Thursday, March 20, 2008

MAULIDUR RASUL


Alhamdulillah.... Perarakan hari ni mencapai matlamat nya yang sebenar yaitu menyambut Maulidur Rasul. Tiada apa apa yang tidak diduga berlaku walau pun banyak sekali jurugambar dari pelbagai media cetak dan elektronik yang hadir untuk mendapatkan scoop yang hebat.
Yang datang berarak semuanya berpakaian melayu, nampak macam nak pergi kenduri kahwin atau pun nak pi kahwin.

Bukan setakat jurugambar saja yang hadir, polis pun ramai yang hadir. Kehadiran polis ni adalah sedikit mengerunkan kerana bukan polis biasa yang hadir mengawal keadaan tetapi polis anti rusuhan. Walau bagaimanapun, syabas kepada pihak polis yang dapat mengawal keadaaan dengan baik sekali.

Polis polis yang hadir pun ikut sama sama berdoa agar majlis ini berjalan lancar dan tiada perkara yang tidak di ingini berlaku.

Para para pemimpin yang berugama Islam turut hadir untuk memeriahkan lagi Majlis hari ini yang bermula selepas menunaikan fardhu Asar dari hadapan Mesjid Kapitan Keling ke Padang Kota Lama dan balik Ke Mesjid.

Semoga berkekalan lah sambutan yang sebegini rupa walau pun Pulau Pinang sudah jatuh ke tangan parti yang tidak menerima Islam dan tidak mengiktiraf Malaysia sebagai Negara Islam, walaupun Ugama Resmi negara kita adalah Islam.

No comments: