Monday, March 31, 2008

FITNA (H)


Ni dah bukan dengaq habaq lagi dah sebab aku dah dapat menyaksikan dengan sendiri nya filem FITNA yang di buat oleh Geert Wilder melaun dari Belanda ni yang mempersendakan Al Quran. Dalam filem tu dia ada tunjuk sorang pompuan bersembahyang dan membaca Al Fatihah dengan sepenohnya tetapi hampa tengok sendirilah cara pemakaian nya.

Pompuan nilah dok cerita macam mana dia jatuh cinta ngan orang lain tapi dipaksa kahwin ngan orang lain dan betapa busuknya badan suami dia tu dan bagaimana bapak saudara dia yang selalu meraba raba dia dan mendapat kebenaran dari bapak dia.

Bagi aku ni bukanlah Islam yang kita praktikkan. Ini adalah satu cerita yang nak menjatuhkan Islam dan memburukkan agama suci ini. Memang patut pun apa yang Tun kata agar kita semua boikot barang2 keluaran dari Belanda. Setahu aku la ni mana mana website yang bubuh filem ni dah adapat warning dari satu pertubuhan Islam yang aku tak pasti bahawa mereka semua akan dibunoh. Jadi banyaklah yang dah keluarkan filem itu.

Filem ni juga menceritakan tentang kekejaman suami suami yang berugama Islam, selalu suka pukui bini depa tetapi cara dia cerita tu macam semua lelaki Islam berperangai sedemikian.

Gambaq yang aku paparkan disini bukan lah untuk menaikkan syahwat hampa semua tetapi nak tunjukkan macammana depa gambarkan Islam dalam filem tu.

Memanglah kita alu-alukan sebarang berita yang benar dan telus tetapi sekiranya cerita ni untuk menjatuhkan ugama, dan tidak menceritakan yang sebenaq hanyalah rekaan dia semata mata maka aku pun kondem sekondem nya lah.

6 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
khalifah said...

Please do not leave spam here..U're spoiling the fun

Anonymous said...

hang bagi la kat aku,aku pun nak tengok juga

Bangsa Malaysia said...
This comment has been removed by the author.
khalifah said...

Nanti bila kita dapat bersua muka boleh lah aku bagi...buat masa lanie hang download lah ...

Anonymous said...

aku orang kampung mana reti download2 tu,