Tuesday, March 11, 2008

Lim Guan Eng

Dengaq habaq Ketua Menteri Pulau Pinang , saudara Lim Guan Eng, telah memansuhkan segala saman peniaga roda tiga dan parkir kenderaan yang dikeluarkan oleh Majlis Perbandaran Pulau Pinang sebelum 11hb Mac. Lega banyak lah nampak gaya nya orang Penang.

Dengaq habaq lagi dia akan memansuhkan perlantikan ahli Majlis Perbandaran sebaliknya akan diserah kan pada penduduk setempat untuk mengundi calun yang bertanding untuk menjadi Ahli Majlis. Ni baru lah demokrasi.

Dengaq habaq semua tender kerajaan negeri akan dibuat secara terbuka dan telus supaya semua kontraktor yang layak boleh mengambil bahagian. Ini lagi satu cadangan yang baik dan telus, jangan dok bagi kat satu ethnik saja sudah lah.

Dengaq habaq dia juga akan meminta semua pegawai kerajaan membuat perisytiharan harta masing masing secara terbuka juga. Ini pun satu cadangan yang bagus. nampak bagus saja DAP ni. kita tunggu dan lihatlah nanti. Selalunya penyapu baru ni....

TAHNIAH saudara.

2 comments:

Anonymous said...

suruh dia istihar dulu.Tak kerja pun boleh bertanding.pas2 jadi CM pula tak paham .Ada orang support kot??????

my73 said...

jangan luaran je nampak semua baguih.. tapi dalaman (hati DAP) sendiri tu, yang kita dok nak berhati2 selalu..mmg baguih depa buat camtu, tapi janganlah dok leka pula....