Saturday, March 15, 2008

BATAL PROJEK

Dengaq habaq Guan Eng kata Datuk Azhar Ibrahim bercakap tanpa berfikir apabila meminta Kerajaan Persekutuan membatalkan segala projek yang telah dicadangkan. Ini adalah bertentangan dengan keputusan yang telah dibuat oleh rakyat dan Kerajaan Persekutuan. Dan lagi Guan Eng menambah bahawa reaksi yang di tunjukkan oleh UMNO Pulau Pinang adalah cara mereka membalas dendam diatas kekalahan mereka.

Aku rasa setuju jugak dengan apa yang Guan Eng kata, Datuk Azhar tu bunyi macam merajuk. Tak mau bagi apa apa kat rakyat Pulau Pinang dah, sampai Bas Rapid pun dia nak suruh berhenti. Ambik lah kekalahan ni sebagai satu pengajaran, tentu ada silap tang tang mana yang membuatkan orang banyak yang meluat kat UMNO. Cerminlah diri sendiri dulu. Tak profesional langsung. Yang akan rugi dengan tindakan ni sapa? Rakyat jugak. Kalau kita boleh bagi perkhidmatan yang baguih walaupun kalah, maka lepas ni orang nanti sayang lah balik. Ni dak..macam marah kat nyamuk bakar kelambu, walaupun la ni jarang orang pakai kelambu dah.

Tambah Guan Eng lagi, katanya dia pasti Pak Lah takkan setuju untuk membatalkan projek yang telah dirancang kerana Pulau Pinang ni adalah Negeri Pak Lah dan Pak Lah adalah Perdana Menteri untuk seluroh rakyat Malaysia. Takkan Pak Lah nak jadi Perdana Menteri untuk orang yang sokong dia saja? Sapa nak jadi PM untuk orang yang tak menyokong BN tanya GE lagi...Anwar ke?

Gerakan pun tak setuju dengan cadangan UMNO ini. Soo Koon nak projek ni di jalankan juga. Dia pun berharap Pak lah akan teruskan.

Hampa rasa camana? Patut teruskan atau dak? Pak Lah ngan Khairy rugi besaq kalau projek ni tak jalan sebab banyak yang Mega projek ni Patrick Lim yang dapat... Sebab tu GE rasa confident je...

No comments: