Monday, June 2, 2008

TULUS

Dengaq habaq bila Ezam masuk UMNO semula, macam macam cerita dah keluaq. Macam macam teori pun berbangkit. Ada yang kata dia spy DSAI yang akan bekerja dari dalam, ada juga yang kata dia lah yang akan menjadi orang tengah nanti bila DSAI sendiri nak masuk balik dalam UMNO. Ada jugak yang kata dia adalah alat yang digunakan Khairy untuk menyekat kemaraan pengaruh Najib. Aduh...tal larat nak dengar dah ana ni. Banyak sangat spekulasinya..Tetapi inilah yang membuatkan senario politik kita bertambah ceria dan berwarna warni.

Satu artikel dalam Harakahdaily hari ni ada menyatakan tentang cerita cerita Ezam dari tahun 98 dulu. Bagaimana dia pinta ditunjukkan seorang pemimpin yang ikhlas masuk UMNO. Mungkin dialah orangnya kut. Mungkin jugak dialah yang palinh jujur masuk UMNO. Politik tahi kucinglah semua ni. Dia sendiri pun tak ikhlas dengan parti yang lama.

Memang patut kalau TDM kata dia macam katak. Lompat sana sini.

Tetapi ana pikiaq lah kan, kalau dia ni dapat jawatan yang dicita masa dalam PKR dulu, tak mungkin dia jadi camni. Tup tup balik kepada kekuasaan jugak yang depa mau. Kita tunggu dan lihatlah apa yang dia nak buat, atau apa yang disuruh dia buat. Jangan jadi hapraq sudah lah.

1 comment:

abe MIE 'TERJAH' said...

ezam masuk dulu, kemudian anwar al-juburi ikut serta. mahathir keluar mungkin jadi presiden keadilan pula dan anwar al-juburi jadi PM dari UMNO...

politik macam macam boleh jadi

pkrpasdap.blogspot.com