Wednesday, April 2, 2008

PANTAU MEMANTAU

Dengaq habaq UMNO Kedah bagi arahan supaya ahli Majlis PBT dan JKKK meletak jawatan dan sebaliknya JKKK akan dilantik menjadi JKKK Persekutuan yang mana tugas nya adalah sama dengan tugas JKKK negeri.

Apakah motif UMNO dalam isu ini wallahualam. Dengan keputusan ini maka akan terjadi konfliklah bila terdapat 2 JKKK didalam sesebuah kampong nanti. Apa akan jadi pada rakyat yang akan jadi lebih bingung bila ada 2 jawatankuasa kampong mentadbir kampong itu. Bukankah itu macam nak buat kacau saja.. Pembaziran yang tak boleh diterima oleh aku lah perkara macam ni. Nak tunjuk lagak kuat apa lagi kalau dah kalah. Diam sudah la. Tengok lah apa kerajaan baru nak buat. Ni dok jadi pengacau bagi lebih senduk lah pulak.

Tambah besaq lah ranggi JKKK ni semua. Masuk bawah Kementerian pulak tu. Sapa bayaq gaji? Orang Kedah bayaq gaji untuk 2 JKKK. Duit kita semua tu.

Tok Det ni kan, dari dulu tak habih2 dok baziaq duit. Kalau hampa buat kerja ngan betui, telus dan jujur dulu takkan boleh kalah. Dah kalah banyak songeh la pulak, nak buat tu buat ni. Duit rakyat jugak yang dibelanjakan. Cukup lah. Hentikan lah.

Patutnya pikiaq, buat think tank dan cari solution camana nak dapat balik negeri yang hilang. Ni dak...dok kira nak perabis duit rakyat lagi. Hampa tengok Dr.K sat. Dia tanggung jawab sepenohnya, buat blog supaya dia boleh dapat feedback dari rakyat jelata, cari sebab musabab kekalahan parti UMNO, bukan macam ni cara dia. Hampeh betuilah...Tak dapat balik dah Kedah ni aku nampak...

1 comment:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.