Tuesday, April 8, 2008

BATU KAWAN


Bukak email hari ni tengok ada sorang memba hantaq satu berita yang aku rasa menarik lah untuk share dengan hampa semua. Mungkin ramai dah dapat email ni, tapi tak pa lah, tengok lagi sekali.

Cerita dia camni. Ada satu pemaju Abad Naluri Sdn Bhd yang akan memajukan tanah di Batu Kawan Penang. Cerita ni semua start lama dah,sebelum gomen kata nak ambik tanah lumba kuda kat Batu Gantong untuk di majukan sebagai PGCC(Penang Global City Centre). Tapi projek ni mendapat bantahan dari orang ramai. Tapi depa nak juga buat dan berjanji akan mengantikan tanah Penang Turf Club ni dengan ssatu lagi Equine Centre kat Batu Kawan.

Abad Naluri ni lah yang jadi pemaju. Bukan takat tempat lumba kuda saja dia nak buat, perumahan dan sebagainuya akan naik kat situ, maka majulah Batu Kawan nanti.

Yang bestnya, lokasi dia ni memang cun melecun habis. Betui betui sebelah jalan masuk ke Jambatan Pulau Pinang ke2. Tempat tu akan jadi prime land lah, harga mesti mahai gila. Masa depa beli dulu murah saja. La ni dah RM15-16 sekaki persegi. Bila dah jambatan turun tang tu, alahai...berkali kali gandalah harganya.

Dahsyat sungguh info yang depa dapat ni kan! Pasai tu lah depa kaya raya, sebab depa mungkin dapat info lebih dulu daripada kita yang nangoi nangoi ni.

Chairman Abad Naluri ni Datuk Seri Kamal Hashim. Orang kita lah katakan, tapi yang dok support dibelakang dia ialah Equine Capital Sdn Bhd. dan Pak Penakan bini Kamaludin anak PackLah yang empunya. Bestkan.... Pelancaran PGCC disebelah menunjukkan dari kiri DS Kamal Hassan, PackLah, Tsu Koon dan Patrick Lim.

No comments: