Sunday, June 29, 2008

SOAP OPERA

Semalam kita dikejutkan sekali lagi dengan berita pembantu peribadi kepada seorang ahli politik yang prominen membuat lapuran polis bahawa dia telah di liwat. Waduh, ana ni bila dengaq berita camni, tak dak orang lain dah dalam pemikiran.

Hari ni terbongkar lah nama orang tu. Tak lain tak bukan DSAI Al - J jugak yang dituduh. lapuran telah dibuat oleh Mohd Saiful Bukhari bin Azlan, 23, pada jam 5.45ptg 28 Jun 2008. Lapurannya boleh dibaca disini. Apabila ana buka blog Rocky Bru lagi sekali, dah siap ada gambaq mamat tu sekali. Sila lah layari blog RockyBru.

Ana amat setuju sekali ngan komentar Rocky, bahawa pada sesiapa yang dah melabelkan DSAI Al Jub sebagai Al Jub maka akan percayalah dengan sepenuh hatinya pertuduhan itu, dan kepada sesiapa yang tak pernah mempercayai kisah hangat itu, maka akan keluarlah bermacam macam cerita konspirasi keatas DSAI.

Walau bagaimanapun, apa yang nak ditakuti kalau cerita itu tak betul? Bukankah institusi kehakiman di kembalikan kepada kedudukan yang sepatutnya oleh Zaid Ibrahim? Jadi, mahkamah sekarang ni adalah yang adil dan saksama setelah ex-gratia di bayar berjuta ringgit kepada hakim hakim yang dianiayai oleh TDM kononnya.

Memang ana setuju dengans seorang sahabat ana yang berbangsa Cina yang menyatakan dia amat berbangga sekali menjadi rakyat Malaysia sekarang kerana perjalanan politik negara ini mengalahkan soap opera yang ditayang tiap petang dalam TV. Ia menjadi satu plot yang amat menarik. Lepas satu episod, datang lagi episod lain yang lebih menarik membuatkan kita sentiasa ingin mengetahui apakah kesudahannya.

Kalau Yasmin Ahmad ambik buat skrip filem pun menarik....

4 comments:

Anonymous said...

Hampa dok riuh apa dah memang dia al jub,biak pi kat dia la..dia dah syok kot tu..bagi lagi ky kat dia

Shamsul Nizam (SAM) said...

Salam hormat...

First time visiting your blog. Nice with song to entertain readers.

I guess you're 100% right. Why worry if the story is not true as Allah S.W.T Maha Mengetahui. Why worry about punishment in this world rather than in Akhirat??

Everybody have their own version of idea/thinking but the truth will prevail.

My worry is one: WHY MALAYS ARE FIGHTING AMONG THEMSELVES??? Can they just united & resolve all issue once for all for sake of our next generation?

Bukan apa, nak bagi elokkk...

-SANG TUBA-

p/s: Nak tunggu final EURO 2008

Anonymous said...

nak bagi syok lagi kena bubuh lagu BILA BULAN BICARA,

Anonymous said...

Ana amat setuju dgn komen simple SANG TUBA yg amat bernas. Tamak dah mengabui mata pemimpin2 Melayu sampai tahap yg menyedih n menakutkan. Kalau trend ni berterusan, apa akan jadi kat bangsa Melayu Malaysia 20 tahun lagi. Na'uzubillah.
Yg Si Luncai ni kalau tak komen pun tak pa. Komen macam orang tak masuk sekolah saja.
Luncai..., luncai. Hang sekolah sampai darjah 3 saja kot?