Monday, June 16, 2008

MINI MEMO

Dengaq habaq Kit Siang bersama delegasi Roketnya telah bertemu Ust Azizan, MB Kedah untuk menyampaikan memorandum 'mini' yang mengandungi 12 permintaan dari kaum kaum Cina di Kedah. Antaranya ialah ketidak puasan hati masyarakat Cina di Alor Setar berkenaan cukai pintu, kurangnya kaunselor tempatan berbangsa Cina dari 38 orang dahulu tetapi hanya 18 sekarang, birokrasi dalam perkhidmatan awam, anggota perkhidmatan awam yang sombong dan kurangnya Cina didalam perkhidmatan awam.

Perjuangan DAP adalah untuk menjadikan negara ini sebuah negara Malaysian Malaysia, dimana semua rakyat adalah sama tidak kira bangsa dan ugama. Tetapi pasai apa la nie depa dok lebihkan Cina dalam perjuangan DAP?

2 comments:

Anonymous said...

CINA TETAP CINA..
NAK KATA PA LAGI..

Anonymous said...

Assalamualaikum

Saya berpendapat itu masalah sebenar negara kita dimana parti politik diasaskan atas kepentingan kaum maka apa saja yang boleh dilihat sebagai modal perjuangan atas kaumnya dilakukan tanpa mengira kepentingan kaum-kaum lain. Kekadang terlihat kematangan ahli politik terjerumus ketahap paling rendah dalam isu kepentingan kaum. Ramai yang menuntut itu ini, ramai yang mengkritik kata itu salah dan ini tak adil. Tetapi saya kurang tampak mereka yang ikhlas tampil memberi usaha dan membantu sama membena negara dan membela rakyat.

Keadilan dan kesejahteraan bukan untuk sesuatu kumpulan dan kaum sahaja

Terima kasih