Sunday, May 11, 2008

BRAHIM ALI

Dengaq habaq isu kisah Orang Kurang Upaya ni telah dimainkan dengan efektif sekali oleh pihak pihak yang tertentu. Tetapi yang syoknya, kedua belah pihak adalah dari pakatan yang sama. Maksud ana, kedua duanya adalah di luar Kerajaan. Depa dok minta Ibrahim Ali minta maaf kat Karpal Singh sebab Ibrahim Ali suruh dia berdiri bila bercakap didalam Dewan, walhal Karpal memang cedera dan terpaksa guna kerusi roda selepas teksi yang di naikinya dulu terlibat dalam satu kemalangan jalanraya.

Datin Seri Dr Wan Azizah, Lim Lip Eng, Loh Gwo Burne, Gobind Singh Deo dan ramai lagi telah membawa sekumpulan OKU ke Parlimen memprotes diatas kenyataan Ibrahim Ali itu.

Tapi Ibrahim Ali tetap dengan keputusannya tidak mahu meminta maaf kepada Karpal dan menyatakan kepada kumpulan OKU bahawa masaalahnya hanaylah dengan Karpal dan tidak ada sangkut langsung dengan OKU. Dia juga menyifatkan bahawa kumpulan OKU itu telah dipergunakan oleh pihak yang tertentu untuk kepentingan plitik mereka.

Ana setuju habis ngan Ibrahim Ali dalam isu ini. Tak dak kerja lain ka depa ni, asyik membesarkan isu isu yang kecik camtu?

2 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

salam..

karpal pun hina raja... kenapa tak minta maaf?

orang cakap karpal hina raja tapi dia banding dengan orang lain... orang lain bukan wakil rakyat, orangbiasa...

biasalah putar belit..

kalau jumpa karpal dengan ular sawa, jangan pukul ular sawa, pukul karpal dulu...belitnya lagi kuat dari ular...

http://pkrpasdap.blogspot.com

khalifah said...

Betui sungguh abe mie. memang kena belangkong dia dulu.