Sunday, November 2, 2008

RAZAK BAGINDA


Keputusan mahkamah Shah Alam tempoh hari tak mengejutkan orang rasanya. Pasai? Memang ramai yang rasa dia nanti terlepas punya. Abdul Razak Baginda dah dibebaskan daripada pertuduhan bersubahat dalam membunuh Altantuya, warga Mongolia yang dikatakan ada affair ngan dia.

Tak taulah nak kata apa sebab kita ni bukan loyar. Tak arif ngan kisah perundangan ni. Bila keluaq berita dia lepaih, ramai memba semua kata memang dah expect. Jadi tak dak sapa yang terkezutlah. La nie cuma tinggai Polis tu dua orang je lah untuk meneruskan perbicaraan dan kena bela diri.

Tapi yang ana heran dan pelik ialah pasai apa depa dua orang tu tutup muka dari dulu sampai lanie. Cuma orang yang pi mahkamah saja yang boleh tengok muka depa. Adakah polis cuba nak "protect" orang depa sendiri? Ada jugak orang yang kata, kalau keputusan tak menyebelahi depa nanti ni pun kita masih tak tau rupa paras depa. Mungkin jugak yang terima hukuman pun bukan depa. Manalah tau. Cerita camni banyak dalam TV dan wayang yang selalu tunjuk camana Polis cover orang depa..

Wallahualam....

No comments: